נדידת הציפורים, טיול יומי באגמון החולה

יצאנו לטיול לאגמון החולה כדי לצפות בנדידת הציפורים. ניצלנו יום שמשי כדי ליהנות גם מהציפורים וגם מיופייה של הארץ. לעוד טיולים בישראל לחצו כאן.

טיול אחרי קורונה, אגמון החולה, נדידת הציפורים
טיול אחרי קורונה, אגמון החולה

החלטנו אחיותיי ואנוכי לנצל יום שמש לטיול לאגמון החולה, בשבילנו הנסיעה היא כשעה וחצי, אחותי הזמינה את הכרטיסים מראש, בחרה את השעה הרצויה ואף שילמה על רכב גולף לארבעה אנשים, (ניתן לשלם גם בקופות בכניסה לאתר).

לאתר אגמון החולה

הזמנת כרטיסים וסיורים

“נא לשים לב לנהלים בהזמנת הכרטיסים מראש בתקופת הקורונה, יש להיכנס לאתר, להזמין את השעה הרצויה ואם מעוניינים באופניים או רכב גולף מוסיפים אותו ומשלמים מראש.”

הגענו כעשרים דקות לפני השעה שהזמנו - כפי שנתבקשנו לעשות, להפתעתנו מגרש החנייה היה מלא ואף היה תור בכניסה שהתקדם דיי מהר.

לאחר שהצגנו את הכרטיסים לשומר, עברנו בדיקת חום והגענו לתור קטן בכניסה למבנה המרכזי - מרכז המבקרים (חלק מהתצוגות בו סגורות בשל הקורונה), שם שוב עמדנו בתור (מאחר ואין הסבר ראוי - מי ששילם על הכרטיסים מראש יכול ללכת ישירות ולהיכנס פנימה ואינו צריך לעמוד בתור הנוסף) ואז ניגשנו לקחת את רכב הגולף שהזמנו.

טיול אחרי קורונה, מרכז המבקרים - אגמון החולה

מסלול הנסיעה אורכו 8.5 ק"מ, ניתן לעשות אותו על אופניים מכל מיני סוגים, רכבי גולף ואף עגלה עם טרקטור.

אספנו את רכב הגולף, השארנו רישיון נהיגה כערבות ונאמר לנו להחזיר את הרכב כעבור שעה וחצי, התחלנו בנסיעה, רעש ציוץ הציפורים מבשר כי עדיין יש פעילות רבה של ציפורים באתר, מידי פעם ראינו להקה מגיעה לנחיתה בשדות המקיפות את אגמון החולה.

טיול אחרי קורונה, אגמון החולה, נהיגה ברכב הגולף גם היא חוויה
טיול אחרי קורונה, אגמון החולה

הנקודה הראשונה שעוברים עליה הוא הגן הבוטני, עצרנו את רכב הגוף וירדנו לראות את הגן, קטן ונחמד, יכול לעניין גם משפחות עם ילדים.

המשכנו בנסיעה, מידי פעם עוקפים או נעקפים על ידי רוכבי אופנים, יש לשים לב ולהיזהר. מידי פעם עוצרים את הרכב ויורדים ממנו כדי לצלם עגורים או חסידות או סתם תמונות לפרופיל האישי.

טיול אחרי קורונה, מגיעים לנחיתה - אגמון החולה

נקודת התצפית הראשונה היא דק שנבנה על האגם, הוצאנו את המשקפת והתחלנו לזהות את הציפורים וחיות המים, נקודת עצירה מוצלת ונחמדה מאוד, ניתן ללמוד הרבה בעצירה הזאת, ישנו גם הסבר מצולם על החיות הנמצאות באגם.

טיול אחרי קורונה, דק על אגמון החולה
טיול אחרי קורונה, מזהים את הציפורים בעזרת המשקפת

המשכנו בדרכנו לעבר הנקודה הבאה, מבנה בנוי מעץ בקצה השני של האגם, לאורך מסלול הנסיעה יש פינות חמד עם שולחנות שניתן לעצור בהם ולאכול, סתם לנוח או כל דבר אחר.

טיול אחרי קורונה, נקודת העצירה השניה - אגמון החולה

הגענו לנקודת העצירה הנוספת, כאן ניתן למצוא גם שירותים ציבורים.

המקום מוצל, ניתן לתצפת על החיות והציפורים מתוך המבנה וכן מחוץ למבנה, במקום ישנם הסברים על החיות שאנו רואים.

טיול אחרי קורונה, אגמון החולה - מגוון של חיות וציפורים

עזבנו את נקודת התצפית ונסענו כדי להחזיר את רכב הגולף, עברה שעה וחצי.

בנקודת הסיום ישנה קפיטריה ואף נקודת מכירה של מאכלים דרוזים אם אפשרות לישיבה ולידם נמצאים עוד שירותים ציבורים.

סך הכל, טיול נחמד מאוד, אורכו כשעתיים למי שלוקח רכב, כמובן שניתן להישאר במקום זמן רב יותר ולעשות ארוחה נחמדה עם כל המשפחה, מתאים לכל המשפחה, ילדים ומבוגרים.

מחיר כניסה: 25 ש"ח למבוגר, רכב גולף עלה לנו 190 ש"ח לשעה וחצי.