אמסטרדם - חוויה עם חברים

יצאנו לטיול בן 7 ימים, עם זוג חברים, על מנת לראות ולהכיר את אמסטרדם.

4 ימים הם די והותר לטייל, ביסודיות, ברובעים השונים ולאורך תעלות המים.

ביתר הימים, החלטנו לבלות בנסיעות אל מחוץ לעיר.

טיול אחרי קורונה, תעלות אמסטרדם

התחבורה היעילה ביותר הינה בחשמליות הנעות בתדירות גבוהה, לכל חלקי העיר. כרטיס שבועי חוסך זמן וכסף.

מרבית החשמליות מגיעות לתחנה המרכזית, המשמשת כנקודת מוצא לטיולים הרגליים, על כן, מרכזיות המלון אינה הכרחית.

“ישנן מספר חברות המארגנות טיולים בני יום לאתרים מפורסמים מחוץ לעיר, עם מדריך דובר עברית. בחרנו ב-2 חברות טיולים מאד פופולריים – חברת "איזי ריידר" וחברת "סבבה אמסטרדם", איתן ניתן לתאם את הטיולים עוד מהארץ.”

להזמנת טיסות ומלונות בהולנד לחצו כאן

טיול אחרי קורונה, השוואת מלונות וטיסות, KAYAK

החלטנו לבצע את הטיולים הרגליים בעיר התעלות, בהסתמך על הרובעים השונים.

המלצות לביקורים במקומות שכדאי לא לפסוח עליהם:

1. הצד היהודי – כולל ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי וב-4 אתרים צמודים (הכל כלול בכרטיס אחד). כמו כן, אין לפסוח על ביקור במוזיאון אנה פרנק.

2. ביקור במוזיאון ואן גוך בו מצוי אוסף נדיר של יצירות האומן. (לא ניתן לצלם במקום)

3. לאוהבי הפרחים, מומלץ לבקר בשוק הפרחים. אין טעם לקנות בצלים/פקעות ולהביאם לארץ (זה לא חוקי). לא ניתן לדעת מה איכותם בתוך השקיות הסגורות.

4. לאוהבי הקניות – רשת פריימרק נמצאת לא רחוק מהתחנה המרכזית.

5. טיול מחוץ לעיר מאד מומלץ, לכפר חיטהורן, מהלך נסיעה של כשעה וחצי.

6. כפר נוסף מחוץ לעיר , מרחק 20 ק"מ מאמסטרדם – זאנסה סכאנס – כפר ציורי עם תחנות רוח.

היום הראשון לטיול

אחרי טיסה של כ-5 שעות, נחתנו בשדה התעופה סכיפול. ביקורת דרכונים והמתנה ארוכה למזוודות ויצאנו לאולם היוצאים.

נציג חברת איזי ריידר המתין לנו בשדה, לצורך ביצוע העברות למלון. הסיכום עם החברה היה שהעברות תהיינה הן למלון, והן בתום הטיול בחזרה לשדה התעופה.

הזזנו את השעון שעה אחת אחורנית, עלינו על רכב הוואן, ונסענו לכיוון מלון צ'אס CHASSE, מרחק של כרבע שעה נסיעה.

הגענו למלון קרוב לשעה 13:00. לאחר צ'ק אין ותשלום מראש עבור שהייתנו במלון למשך 7 לילות, סכום של 1,325 יורו, עלינו לחדרים. בכל יום הניחו לנו בחדר פרינגלס, בוטנים, סוכריות שוקולד ובקבוק גדול של מים.

שתינו קפה עם החברים ויצאנו יחדיו לסיור הראשון בעיר. בחנות הטבק הקרובה קנינו כרטיסים שבועיים לתחבורה בעיר (70 יורו לזוג), והמתנו בתחנת החשמלית הקרובה למלון (מרחק של פחות מ-5 דקות הליכה), שם עוצרים קווים 12,13,14.

נסענו לתחנת הרכבת המרכזית של העיר, אליה הגענו בשעה 14:10.

תחנת הרכבת המרכזית – CENTRAL STATION

תחנת הרכבת המרכזית נפתחה לציבור בשנת 1889. היא החליפה את הנמל כמרכז הכובד המסחרי של העיר. מסוף הרכבת הניאו גותי עשוי לבנים אדומות. צמד המגדלים הזהים והאגף המרכזי מזכירים כביכול שער ניצחון. עיטורי החזית המרשימים עוסקים בנושאים מחיי הסחר הימי, מחווה לעברה של העיר.

בתחנה גם מסוף מעבורות, ולידו תחנת החשמליות. כ-250 אלף איש עוברים בתחנה מידי יום.

הלכנו כברת דרך קצרה אל עבר כנסיית סנט ניקולאס. החל לרדם גשם.

נכנסנו לבקר בתוך הכנסייה.

סנט ניקולאס קרק – SAINT NICOLAAS KERK

ניקולס הקדוש הינו המגן על יורדי הים, ושמור לו מקום של כבוד באמסטרדם. הכנסייה הושלמה בשנת 1887. שני מגדלים זהים חולשים על קו הרקיע, וחזיתה הניאו רנסאנסית יפה במיוחד.

המשכנו לכיוון תעלת גלדרסקאדה ומגדל ההגנה העתיק שריירסטורן. גשם ממשיך לרדת. הוצאנו מעילים ומטריות והתארגנו להמשך. השעה 14:30

שריירסטורן - SCHREIERSTOREN

מגדל הגנה שנבנה בשנת 1487, כחלק מחומת העיר מימי הביניים. זה היה אחד המבצרים היחידים שלא נהרסו כשהעיר התרחבה. היה זה המקום ממנו הפליג הנרי הדסון לצפון אמריקה וגילה את האי מנהטן. מהמגדל נפרדו נשות המלחים מבעליהן שיצאו למסעות ארוכים למזרח הרחוק. בכי הפרידה נשמע למרחוק.

במרתף המבנה מצוי היום בית קפה המציע ג'ין אמיתי.

המשכנו לאורך הרובע הישן – אאודה זיידה.

הרובע הישן – אאודה זיידה – OUDE ZIJDE

הרובע הישן הינו העתיק ביותר בעיר, והוא חלק מה"צנטרום" – המרכז התיירותי של אמסטרדם.

"הצנטרום" נחלק לשניים: הרובע הישן – אאודה זיידה והרובע החדש – ניואה זיידה. גבולותיו: בצפון- תחנת הרכבת המרכזית, במזרח – תעלת הסינגל, ומדרום נהר האמסטל.

רחוב דאמרק הראשי מחלק את ה"צנטרום" לשניים: במזרח – הרובע הישן הכולל בתוכו גם את רובע "החלונות האדומים" והרובע הסיני.

צ'יינה טאון

השכונה הסינית של אמסטרדם היא אחת השכונות העתיקות בעיר, וכאן הודלק לראשונה בעיר, בשנת 1544, פנס הנר הראשון. הרחוב המרכזי בצ'יינה טאון, זיידייק (דייק הים), נבנה בראשיתו כסוללה, על מנת להגן על העיר מן הים.

המשכנו לטייל ברובע הישן. מרחוק הציץ אלינו מגדל הפעמונים של כנסיית אאודה קרק, שנבנה בשנת 1565.

הגענו אל כיכר ניומארקט ובניין הוואג. השעה הייתה 14:20. גשם שוטף ירד בחוץ. החלטנו לשבת למנוחה קצרה בבית הקפה הסמוך, עד שיירגע קצת בחוץ.