בטומי - חופשת סוכות בטיול מאורגן

טיול אחרי קורונה מביא אליכם את הפוסט הראשון של אמנון רוטר ושוש רוזן, כזוג פנסיונרים שאוהבים לטייל, אתם תאהבו לקרוא את מסלולי הטיול הרבים שעשו.

החלטנו לנסוע לבטומי, בחול המועד סוכות. כזוג גמלאים, התלבטנו האם לקחת חבילה עצמאית או טיול מאורגן, בן 5 ימים ברוטו. הלבטים היו קשים.

טיול אחרי קורונה, הקורט יארד - מלון מאריוט, בטומי

בטיול עצמאי, חמישה ימים הם די והותר, וכנראה אולי יותר מדי לאלו שלא מעוניינים בבילוי בקזינו ובמתקני המלון, או רחצה בים, לאור מזג האוויר באוקטובר ומאחר ובבטומי מספר אטרקציות מוגבל, ורובן נמצאות בחלקה הצפוני של העיר.

היתרון: יכולת בחירת המלון המתאים, שיהיה ממוקם במרכז התיירותי.

לחילופין, וכמעט באותו מחיר, ניתן היה (סוף עונת התיירות) לרכוש עסקה של טיול מאורגן, הכולל, פרט לסיורים בעיר, גם 2 טיולי טבע הכרוכים בנסיעה של כשעה אל מחוץ לעיר, כאשר אחד מהם בתשלום נוסף (נערך ביום החופשי של הטיול). כל הטיולים לוו על ידי המדריכה הישראלית וכן מלווה מקומית, כמובן שיש אוטובוס צמוד ורכבי 4X4 כשיוצאים לטיולים בשמורות הטבע.

העסקה כללה מלון 4 כוכבים, חצי פנסיון.

להשוואת טיסות ומלונות בבטומי לחצו כאן

טיול אחרי קורונה - KAYAK, השוואת טיסות ומלונות

בחרנו לרכוש את העסקה של הטיול המאורגן לאור יתרונותיו הרבים. בשלב זה לא ידענו כי מלון אואזיס, שנבחר על ידי חברת הנסיעות ממוקם באזור עיירת הנופש צ'אקבי הנמצא כ-20 ק"מ מבטומי.

החיסרון הגדול היה שלא הייתה פעילות בערבים ולמרכז העיר ניתן היה להגיע, באופן פרטי, רק במידה ומזמינים מונית.

"כזוג גמלאים, התלבטנו האם לקחת חבילה עצמאית או טיול מאורגן, בן 5 ימים ברוטו.הלבטים היו קשים: בטיול עצמאי, חמישה ימים הם די והותר, וכנראה אולי יותר מדי לאלו שלא מעוניינים בבילוי בקזינו ובמתקני המלון, או רחצה בים."

היום הראשון לטיול

הגענו לשדה התעופה לפנות בוקר, הצ'ק אין היה מהיר. כאן פגשנו את המדריכה, המתמחה על פי דבריה, בגיאורגיה.

נחתנו בשעה 11:30, על פי שעון מקומי, ולאחר הליך של ביקורת דרכונים וקבלת המזוודות, יצאנו מהשדה הקטן של בטומי(4 שערים בלבד), בשעה 12:15, אל עבר בטומי.

נסענו לאורך רחוב רוסטבלי, אחד מצירי האורך החשובים בעיר, הנושק לטיילת, ולאורכו מספר רב של בתי מלון.

עצרנו להפסקה ברחוב גוגבאשוילי, ליד תחנת הרכבל. שם ניתן להמיר דולרים לכסף מקומי ונכנסנו למסעדה המגישה גם מאכלים מקומיים. תמר, המדריכה המקומית שהייתה צמודה לקבוצה בכל מהלך הטיול, עזרה לנו בקריאת התפריט.

לקראת השעה 14:00 יצאנו לסיור רגלי, לאורך חלקה הצפוני של הטיילת, כדי לבקר במספר אתרים.

מגדל ומזרקת הצ'אצ'א – CHACHA TOWER

מגדל הצ'אצ'א של בטומי הוא למעשה רעיון של העירייה למשוך אליה תיירות. המזרקה נפתחה באוקטובר 2012 בקול תרועה רבה, בעלות של חצי מיליון דולר. מגדל השעון הלבן והמזרקה היו אמורים להיות אטרקציה מקומית בה המשקה הלאומי הגיאורגי, הצ'אצ'א יזרום דרך המזרקות, 10 דקות בכל יום. לצערנו, המזרקה לא פועלת תקופה ארוכה.

המשכנו ללכת בפארק מיראקל, אל עבר המונומנט של עלי ונינו, המוצב בקצה הצפוני של טיילת הפארק.

פסל האוהבים עלי ונינו

בקצה בולבאר מיראקל פארק (הטיילת), ניצב לו המונומנט של עלי ונינו, שהוצב במקום בשנת 2010, ואותו יצרה אומנית גיאורגית.

מדובר ב-2 דמויות – גבר ואישה, עשויים מתכת, בגובה של 7 מ', הנראים למרחוק.

המונומנט מבוסס על סיפור אהבה מפורסם בקווקז המסתיים באופן טרגי, בין עלי המוסלמי ונינו נסיכה גיאורגית נוצרייה.

מפסל האוהבים פסענו אל עבר מגדל האלפבית. בדרכנו חלפנו על פני המגדלור הישן.

טיול אחרי קורונה - פסל האוהבים - עלי ונינו, בטומי

מגדל האלפבית הגיאורגי ( THE ALPHABET TOWER)

בשנת 2012 הוקם בטיילת מבנה אדריכלי מודרני, המוקדש לאלפבית הגיאורגי, אחד מתוך 14 הקיימים בעולם. מבנה הברזל, בגובה 130 מ', שבקצהו מסעדה מסתובבת ומצפה כוכבים, בא לסמל את ההיסטוריה רבת השנים של העם הגיאורגי ושפתו.

בשעות הערב, מגדל הזכוכית והמתכת מואר ונראה למרחוק. זהו אחד מסמלי העיר.

סיימנו את הביקור בעיר, אליה חזרנו למחרת, ועשינו דרכנו למלון אואזיס, הנמצא בעיירה צ'אקבי, מרחק נסיעה של כ-20 דקות.

מלון אואזיס נפתח בשנת 1997, ושופץ בשנת 2012. הוא ממוקם על חוף הים. סביב המבנים – גני אירועים המקיימים מסיבות ובעיקר חתונות. בין הגנים נטועים סוגי עצים שונים, ערוגות פרחים ומזרקות מים.

על הטיילת פזורים פסלים סביבתיים רבים. בטיילת הרחבה ישנן גינות פרחים מטופחות.

במתחם המבנים של מלון אואזיס, נבנה גן בסגנון יפני, ובו תעלות מים זורמים, מפלים ודגי זהב.

מאחר ועונת התיירות בבטומי הסתיימה, פרט לקבוצה, המלון היה ריק, המתקנים היו סגורים, כולל הבריכה שהייתה ריקה ממים.