טיול משפחות להולנד

את הטיול הראשון שלנו כמשפחה בחרנו לעשות בהולנד: אמסטרדם, חיטהורן, האג פארק אפטלינג וכל מה שחובה, אנחנו בחרנו לעשות טיול כוכב והעדפנו צימר על פני כפר נופש - הסיבות בפנים.

כתבה מאת טיול אחרי קורונה

טיול אחרי קורונה - טיול משפחות בהולנד

הכנות: מאחר וזו הפעם הראשונה שאנו יוצאים לטייל בחול כמשפחה (בעבר היינו בנופש בטורקיה אך לא יצאנו מהמלון) עלו לי הרבה חששות האם הילדים יהיו מסוגלים ללכת ולעשות כל כך הרבה ואם בכלל הטיול הזה בנוי בשבילם לכן את התכנון המוקדם התחלתי לעשות כבר לפני יותר מחודשיים, אספתי טיפים שאלתי שאלות שכולן נענו והתחלתי לבנות את הטיול ובמקביל התחלנו ללכת צעידות בישוב כדי להיכנס לכושר (אני ממש ממש לא בכושר הליכה ועמידה ממושכת). את כרטיסי הטיסה הזמנתי ישירות באל על שבשל מבצע שראיתי באחד הימים לאחר חצות בערוץ 2 מיד יצרתי קשר (לקח שעה ורבע) אבל השגתי 5 כרטיסי טיסה להולנד במחיר ממוצע של 420$ לאדם, כמובן שדרך האינטרנט סימנתי מקומות במטוס הזמנתי ארוחות ילדים ועשיתי צ'ק אין הלוך וחזור מה שמנע ממני לעמוד עם שלושה ילדים מנומנמים בתור לצ'ק אין (טיסה הלוך בבן גוריון היינו בשעה 03:00 ובהולנד 20:00).

להשוואת טיסות מלונות וכפרי נופש בהולנד ליחצו כאן

טיול אחרי קורונה - KAYAK, השוואת טיסות ומלונות

רכב הזמנתי מיני וואן אצל מריונה בהרץ שבאותם הימים הייתה הכי זולה ובהפרש ניכר מכמה אחרים (מיני וואן לשמונה ימים 270 אירו) בהזמנה ביקשתי שיהיה דיזל שני בוסטרים לילדים ו- DVD נייד (אדבר עליו יותר מאוחר) כמובן שלא ניתן להבטיח ועל התוספות משלמים בהולנד. לאחר לבטים רבים אם להזמין בכפר נופש או בחווה החלטתי להזמין בחווה וההחלטה הזאת התבררה כמוצלחת ביותר, את הצימר הזמנתי אצל זוג אנשים נחמדים אוהבי ישראלים שאף ביקרו בארץ בחודש הקודם ואף יש עליהם המלצות כאן באתר וציון מאוד גבוה בבוקינג, קרולין וקלאס דה ג'ונג klaas en caroline de jong האתר שלהם http://www.suydeinde.nl ושילמתי 532.5 יורו לשמונה ימים.

הכנת חוברת עבודה באקסל עם כמה גליונות: גליון של הוצאות צפויות מול עליות בפועל, רשימת אריזה ודברים שאסור לשכוח, רשימת האתרים בהם נבקר עם קישור לכל האתרים כולל עלויות ימי ושעות פתיחה חניה וכן גליון של המסלולים לפי ימים עם מפת המסלול בקטן וכן טיפים של כל אתר ואתר שליקטתי פה מהפורום.

לנהיגה בשקט קניתי די וי די נייד, השאלתי מחבר אחד והזמנתי מהרץ עוד אחד כדי שלא יריבו מה לראות, הכנתי דיסקים עם הרבה דורה בעברית וכן סרטים מדובבים, נגן 3MP וכן משדר FM לרדיו (מכשיר חמוד שמחברים אליו דיסק און קיי עם 200 שירים שכולם בחרו ביחד מכניסים למצת הרכב מסנכרנים את הרדיו עם המשדר וכך שומעים ברדיו את השירים שנמצאים על הדיסק און קיי) כמובן מפצל שקע המצית באוטו. מטריות, מעילי גשם, מתנפחים לידיים (בחיטהורן אין חליפות הצלה ולאבא פחדן להרגעת הנפש צריך מתנפחים לידיים של הילדים הקטנים) מפה גדולה של אפטלינג שהכנתי מראש עם תרגום המתקנים לעברית וכן סימון לפי צבעים איזה מתקן מתאים לילד הגדול ולבן שלו הגדול, איזה מתאימים לילדים הקטנים וכן מה מתאים לכל המשפחה (על הכנת המפה כתבתי לפני כחודש והיא אכן היתה מוצלחת) קניתי גם בשל הפיצול במתקנים ווקי טוקי שערכתי עליו נסיונות בישוב והוא הראה שהוא עובד (150 ₪).

ולבסוף המצאת המאה הדבר הכי חשוב GPS הדבר שחסך המון זמן, איפשר לנו להיות גמישים ולשנות מסלולים ברגע הוא הנווטן.

הכנסתי עליו מראש התראות של מכמונות מהירות וכן נקודות עיניין שניתן להוריד מכמה אתרים (מאחר ואני לא מתמצא ביקשתי מקרוב משפחה שיכניס לי את הדברים וכן את הגירסא האחרונה של המפות ושל התוכנה שמראש מראה לך את מספר הנתיבים ובאיזה נתיב עליך להתמקם לפני הפניה), בגלל הדיווחים כאן באתר על קנסות בשל נהיגה מהירה כיוונתי את הנווטן להתראה בקול ובתמונה כשאגיע למהירות המותרת פחות 2% (הולנד מוצפת במצלמות הנווטן לא הפסיק להתריע על מכמונות ועל מהירות נהיגה). את כל ההכנות, המסלולים האתרים המקדונלדים ושאר הדברים הכנסתי לנווטן וכמובן שגיביתי הכל במפות מודפסות (לצורך הזהירות). חובה חובה חובה GPS לא ניתן לתאר במילים כמה הוא עזר והיה חיוני. שירות חניה לרכב "טסים". בשל הגעה לבן גוריון בלילה עם המון מזוודות 03:00 בהלוך ו- 04:00 בחזור לא ראיתי את עצמי נגרר עם ילדים ומזוודות באוטובוס הפנימי, החברה הזאת מציעה שירות חניה זול יותר מהחניון בבן גוריון אבל הכי חשוב שירות של איסוף הרכב מהטרמינל 3 ממש ממש בשער הכניסה והבאת הרכב לאחר הנחיתה – שווה כל גרוש (50 ₪ לכל כיוון). עוד כמה הכנות קטנות ויוצאים לדרך.....

מאחר וזו הפעם הראשונה שאנו יוצאים לטייל בחו"ל כמשפחה עלו לי הרבה חששות, האם הילדים יהיו מסוגלים ללכת ולעשות כל כך הרבה ואם בכלל הטיול הזה בנוי בשבילם לכן את התכנון המוקדם התחלתי לעשות כבר לפני יותר מחודשיים, אספתי טיפים שאלתי שאלות שכולן נענו והתחלתי לבנות את הטיול ובמקביל התחלנו ללכת צעידות בישוב כדי להיכנס לכושר (אני ממש ממש לא בכושר הליכה ועמידה ממושכת).

טיול אחרי קורונה - Cheese Market Alkmaar שוק הגבינות באלקמר

היום הראשון – יום רביעי 2.6.2010 את היום שלנו התחלנו בשעה 02:15 בלילה ויצאנו לדרך, קיבל את פנינו הנציג של חניון טסים לקח את הרכב, דילגנו על התור של הצ'ק אין כמה שוקולדים בדיוטי פרי והמראה בזמן. הטיסה עברה מצויין, נחתנו בהולנד וניגשנו לקחת את הרכב מדוכן הרץ, מיד הבנו שני דברים: ההולנדים מאד גבוהים (אנחנו נחשבים למשפחה לא גבוהה) ושיש להם הרבה זמן, הבחורה בהרץ כתבה כל כך לאט ואחרי כל שורה מצאה זמן לדבר עם החברות שלה, עמדתי אצלה לבד חצי שעה (ולבחור כמוני שכל הזמן צריך תנועה זו בעיה), אבל בסוף הכל השתלם, קיבלתי וולבו חדשה (עם 12 ק"מ בלבד) סטיישן וגם דיזל הרכב הזה עשה לאורך 1,700 ק"מ 5.4 ליטר ל- 100 ק"מ מה שאומר בעברית 1:18.5 ק"מ/לליטר זה מצויין ומאחר והדיזל זול משמעותית מהרגיל הדלק עלה לי לכל הטיול 105 אירו בלבד הרבה פחות מהצפוי, עוד דבר שלא הכרתי ברכב זה ברמזור כשמוציאים הילוך לניוטרל האוט מכבה את עצמו (בהתחלה נבהלתי) ומיד כשמשלבים לראשון הוא מתניע מחדש, כמו כן בקרת שיוט שעזר מאד, בכל כביש קיבעתי אותו על 3 קמ"ש פחות מהמותר – בחיים שלי לא נסעתי כל כך לאט !!!, כמו כן היה כפתור לידי ההגה שבטעות לחצתי עליו לאחר יומיים ואז נפתח לי GPS ענק בחלק הקדמי – אחלה אוטו. כמובן שלקחנו בוסטרים ו- DVD ויצאנו לדרך אל מבצר מיודן. מבצר מיודן חניה ברחוב העולה ממש צמוד למבצר – צריך מטבעות למדחן והלכתי רבע שעה כדי לפרוט שטרות למטבעות (נא להצטייד מראש), עשינו כרטיס מוזיאונים (חסכון כללי של כ- 30 אירו למבוגר, לשני הקטנים לא עשינו), מקום קסום מהאגדות, מדרגות לוליניות, שריון אבירים ותחפושות, הילדים נלחמו על סוסים, חרבות, חץ וקשת – ממש מבצר אבירים יפה מטופח ונקי. הולנד מקסימה, הכל ירוק מלא מים ופרות שלא עושות כלום כל היום – רק רובצות, סוסי פוני ברבורים וברווזים בכל מקום ואין סוף ציפורים מצייצות.

נסענו לחווה שבה אנו לנים, ואין לנו מילים, נקי בצורה יוצאת דופן, הכל מסודר בגוונים של עץ ותכלת פשוט מהמם. מסביב סוסי פוני, ברווזים, כבשים (במהלך השהות המליטו ארבעה טלאים) וטרמפולינה גדולה שקועה בדשא שנתנה פתרון מצויין לילדים לשחרור עצמות, ארנבונים תרנגולים ושקט נפשי, ממש לגור בתוך חלום או גלויה – לא יכול להיות יותר טוב, 3 תחנות רוח במרחק נגיעה וזוג מארחים ממש ממש נחמדים. עשינו קניות בסופר קרוב ונסענו לרוטרדאם. הכי מגניב - עיר משלנו (שם משפחתי הוא רוטר), רוטרדאם מקסימה, בכל יפה כל כך כל הביניינים מעוצבים וגשרים מרהיבים. בתי הקוביה משעשעים, לא ירדנו רק צילמנו. הילדים היו מאד רעבים וחיפשנו M (מקדונלד'ס), לקח המון זמן עד שמצאנו, בנתיים עברנו פעמיים ליד "היורומאסט" מגדל גבוה עם מעלית חיצונית שעולה עד לקצה, לאחר שאכלנו חזרנו ליורומאסט עברתי לידו עוד פעמיים וכשמצאתי לבסוף את הפניה הנכונה והגענו הילדים ישנו (יום ארוך מאד), נסענו לחווה הגענו קצת לפני 22:00 ועדיין אור בחוץ.