מסעדה איטלקית בנווה צדק בקאפיקו Beccafico

טיול אחרי קורונה שמח לארח עוד ביקורת מסעדות של הגורמטולוג. והפעם מסעדת Beccafico, מסעדה איטלקית ברחוב שבזי בנווה צדק, עם חצר אחורית נעימה ואוכל טעים, במחיר גבוה מעט מהממוצע למסעדות איטלקיות.

טיול אחרי קורונה, Beccafico, פטוצ'יני קרבונרה

כתובת : שבזי 49, תל אביב יפו

טלפון : 03-6021111

תפריט: לתפריט לחצו כאן

*מאז ספטמבר 2014, מקפידה מסעדת בקאפיקו השוכנת בליבה של שכונת נוה צדק הותיקה, על מטבח סיציליאני מודרני עם אינטרפטציות ישראליות עדכניות ולא פחות חשוב מכך, טעימות. האוירה המקומית, השירות מכל הלב והאוכל המצוין, ניכרים בכל ביקור במסעדת בקאפיקו אם לארוחת צהריים נהדרת, ארוחה זוגית רומנטית המלווה בבקבוק יין איכותי או באירוח משפחתי בחצר רחבת הידיים שלנו.

*מתוך אתר הבית בקאפיקו Beccafico.

טיול אחרי קורונה, Beccafico בקאפיקו, פוקצ'ה

היום התכוונו לאכול בשוק הפישפשים, מוקדם יחסית. אבל יצאנו מאוחר מדי מהבית ואספנו את הבת מרחוב פינסקר, והיה פקוק בכל מקום (באחרונה הפקקים זו "מכת מדינה"), אז החלטנו לנסוע לכיוון שוק הכרמל. לא היה מקום פנוי בחניונים בקרבת שוק הכרמל (החניון שהיה בעבר פנוי יחסית, בצמוד למסגד חסן בק – כבר לא קיים יותר, כי בונים עליו), אז חנינו בחניון אחוזת החוף ברחוב המרד, סמוך לנווה צדק. הלכנו משם למסעדת דלאל, שהיתה סגורה. מחר ואכלנו באחרונה בסוזאנה, החלטנו לאכול ב- Beccafico – מסעדה איטלקית ברחוב שבזי. אכלנו שם ביום הולדתי לפני מספר שנים, ויצאנו אז מרוצים. הלכנו לאורך רחוב שבזי, שהיה די מלא באנשים (בחלקו מדרחוב), עם מוזיקת ג'אז חיה בפינת רחוב אחת, ומוכר כובעים ססגוניים בפינת רחוב אחרת.

טיול אחרי קורונה, בקאפיקו Beccafico, פסטה פפרדלה פטריות

כשהגענו למסעדה ראינו שהשולחנות הקטנים שממש על הרחוב (שבזי) תפוסים. הושיבו אותנו בחצר הפנימית, שם ישבנו גם לפני מספר שנים. החצר אמנם סגורה, אבל היא רחבה יחסית, ויש בה הרגשה נעימה. החצר היתה חצי מלאה. מוזיקת הרקע היתה מעט חזקה, ביקשנו להחליש אותנו ונעננו ברצון. בכלל – הופתעתי שהשירות היה מהיר וטוב, שלא כמו שקראתי בביקורות על המסעדה בגוגל (ציון 4.3, לא רע). כמו לפני מספר שנים, גם הפעם יצאנו בסה"כ מרוצים מהמסעדה.

מה הזמנו לאכול?

פוקצ'ה – 28 שקל – ראו תמונה.

סלט בוראטה (ירקות וגבינה) – 68 שקל – ראו תמונה (יחד עם הטרטר מוסר ים)

טרטר מוסר ים – 76 שקל – ראו תמונה (יחד עם הסלט בוראטה)

פטוצ'יני קרבונה – 72 שקל – ראו תמונה

פסטה פפרדלה פטריות – 72 שקל – ראו תמונה

פולו (פרגית) וירקות חלוטים – 98 שקל– ראו תמונה (לאחר שכבר התחלנו לאכול את המנה)

קולה זירו – 12 שקל

3 קפה הפוך + אמריקנו – כ"א 12 שקל

אצבע שוקולד – 46 שקל – ראו תמונה

סה"כ – 520 שקל, לפני שירות

טיול אחרי קורונה, בקאפיקו Beccafico, טרטר מוסר ים וסלט בוראטה

כאמור בתחילת הביקורת המחירים של המסעדה גבוהים יחסית. הפוקאצ'ה לא גדולה ולא מדהימה, במחיר די מופקע – 28 שקל !!! היא נמכרת במקומות אחרים בדר"כ בסביבות 18-20 שקל, "גג" 24 שקל (ששילמנו במסעדת ים 7 שבשבוע שעבר). הסלט ירקות בסדר, לא גדול, עם כדור גבינה באמצע, גם יקר יותר מרוב המסעדות האיטלקיות בהן אכלנו. הפסטות במחיר סביר איכשהו, אבל הפרגית "יקרה אש" – 98 שקל למנת פרגית לא גדולה עם ירקות לצידה זה מחיר גבוה מאוד לדעתי.

אני אכלתי פסטה קרבונרה (פטוצ'יני, חזה אווז מעושן, חמאה, בצלים סגולים, שמנת, בייקון). ביקשתי בלי חלמון ביצה. הפסטה טעימה מאוד, אם כי מעט חריפה. הבת היתה מרוצה מהטרטר מוסר ים, והבן הצעיר היה מרוצה מהפסטה פטריות (פסטה, שמפיניון ופורטבלו צרובות בחמאה, שמנת, שמן כמהין ומרווה). גודל מנות הפסטה סביר, והפסטה בהן עשויה במקום – פסטה טריה. מעל הפסטה יש פרוסות דקות של פרמז'ן, שבני ואני הוצאנו ביד (לא ידעו אותנו לגבי זה מראש).

טיול אחרי קורונה, בקאפיקו Beccafico, פולו (פרגית) וירקות חלוטים

הפרגית טעימה, מגיעה חתוכה לחתיכות קטנות (לא בכמות גדולה), ולצידה סלט קר שמורכב מכרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה ובצל אדום, עם רוטב ויניגרט (בתפריט כתוב : ברוקולי, שעועית ירוקה, בצל חרוך, בזיליקום, פטרוזיליה, נענע, כוסברה, בצל ירוק, ויניגרט שום לימון וצנוברים). טעמתי מהסלט הזה. אני "לא מתלהב" מרוטב ויניגרט, אבל הסלט היה לי ממש טעים, עם שילוב מרכיבים מקורי.

הקינוח ("אצבע שוקולד") טעים, עם טעם מוביל דמוי נוטלה. בתפריט כתוב עליו "פס של שוקולד טונקה קראנץ פרלינה, קרם קרמל מלוח וקרמבל קקאו".